Konvokesyen ke 91 di UiTM Machang Kelantan

Assalammualaikum. Entry kali ni aku nak ceritakan tentang hari konvokesyen aku. Actually my convo dah lepas about 8months ago. Due to no time to spent nak buat entry so tertangguhlah ceritanya. Tiada masa tu 1 hal, laptop problem pon 1 hal. Since I bought new laptop so I can restart my hobby with blogging. Never mind takde siapa nak baca maybe akan ada yang singgah and baca entry tak seberapa aku ni for getting some information, maybe?? hehehe....

Okay first of all, aku habis internship masa bulan december 2018. Kalau tak silap my previous entry, I wrote already my experience did internship at DOSM Putrajaya. So after I finished my report. Just a simple report. I terus pergi KB lah to submit my report n everything dekat sana. So bila settled semua, bermulalah kehidupan sebenar iaitu penanam anggur yang berjaya.

Actually, Im not a kind yang suka duduk sahaja and do nothing. So aku mmg aktif searching job tru social media and website yg buat ads pasal kerja. I sent resume sana sini. Tapi still zero kalau ada pun it scam. HUHU

Sampai lah I dapat kerja dekat 1 tempat ni as office admin. Boleh lah to starting my life that time. 
Okay pasal kerja sampai itu je lah aku cerita sebab point sekarang ni nak cerita pasal convo day.

Okay Aku convo 9 Oktober 2019. Orinally aku studied dekat UiTM Kota Bharu tapi aku kena konvo dekat induk iaitu di UiTM Machang. TBH aku tak tahu UiTM Machang ni macam mana. Direction dalam kampus pon aku tahu --'

Since aku stay Kuantan so aku kena gerak dari rumah awal sesangat untuk aku sampai awal utk collect robe etc pada 8Oct tu. Aku gerak dalam 5am n subuh dekat RNR. Aku sampai dalam pukul 10am. Direction dia dah bagi dalam kampus just sesat nak park mana sampai aku kena pusing 2x. Kampus ni membukit. Agak jauh lah nak pusing satu kampus tapi unik kot muka bumi kampus ni. Kalau dibuatnya jalan kaki mmg mampusss hahhahahaha.
Ok bila aku dah parked. Aku macam lost nak start dari mana ? hahaha so aku try call member aku dah ambil Robe. Tanya apa perlu buat ni weiiiii? HUHU

Aku park dekat dengan dewan tapi aku kena start dekat library. Hahaha
Aku dah la first time tau x then aku tak tahu apa2 pun kampus ni so mcm biasalah kena
la rajin menanya baru tak sesat yek!

Ok aku kena melalui tangga yang mmg sumpah aku cakap mmg semputttt! aku turun guna tangga nak pergi library. lutut aku sakit gilerrrrrrr . na menangis tau dakkk! tapi tahan je. bila dah sampai hujung tangga mmg bpeloh n aku baru sedar sebenarnya aku dah tua --' sakit lutuittttt

Kat library tu aku buat clearance. Staff kat situ cakap Tahniah kat aku sbb dapat First Class.
Happy aku bila org wish congrats . sobs sobs

ok lepas settled kat library aku kena pg kat dewan semula utk ambil jubah. okay aku kena melalui tangga tu lagi. hahahahah aku harap lepas ni aku tak naik dah tangga ni. mmg semput giler naik tangga ni T.T

supposedly aku ada rehearsal tapi disebabkan proses ambil jubah tu terlalu lama so aku tak masuk lah dewan. Nasib baik turn aku lambat so aku just follow je org2 depan aku. Sementara aku tunggu geng aku habis rehearsel, aku selfie dulu dgn classmate aku yg x attended rehearsel tu.

Aku stay kat homestay area Machang juga dekat. Tak silap aku, aku contact Pn Zaiti so aku share sikit homestay yang aku duduk.



mmg selesa sgt. ada 3 bilik n 3 bilik air. Harga pun berpatutan just bekalan air je problem.
Masa aku first stay kat Kelantan dulu mmg masalah air kotor je. Keruh je n kalau bilik air tu tak kuning tak sah lah. So kalau nak stay kat kelantan, untuk air minum better beli mineral or drinking water.

Okay tiba lah hari yang dinanti nantikan. Bertarikh 9 Oct aku konvo.
Sesudah subuh aku dah siap. ecehhh ecehhhh

KAt Uitm aku kena park kat bawah actually semua kena park kat bawah then na pergi dewan kena naik bas yang disediakan so tak lah jem kat atas. bagus lah kalau macam tu baru fair n square.

So ini lah hari kejadiannyaaa

ni masa aku tunggu giliran kat bawah


dari diploma selalu q belakang dia


tunjuk sikit ootd konvo gitteww


ni masa tunggu giliran nak naik pentas huhu


dah settled yeay . my classmates


my small family. Thanks ma abah


my classmate my housemate


So itu sahaja aku nak share pasal konvo aku. tiada yang menarik sangat tapi sekadar berkongsi sahaja. ok jangan lupa follow ig aku @fitrahnurrr_ n fb aku Cik Nur Fitrahh








Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman praktikal di DOSM Putrajaya

UiTM Tapah, Perak. Best ker??

Degree di UiTM Kota Bharu