Submit industrial training report

Assalammualaikum.

Entry kali ini aku nak share tentang report latihan industri aku. Actually, report yang aku sediakan ni x heavy pon dan bukan taraf thesis pon. Report yang aku sediakan ni mengandungi dua tasks dan tak kisah pon apa jenis task yang telah diberi oleh penyelia industri. 

Untuk pertama kali intern mmg kita dah diberi tugas yang pelbagai kan tapi tidak lah mencabar. Since aku budak statistik sudah tentu aku nak play with data. So aku decided untuk siapkan chapter 1 (Introduction) consist of IT's background, organization's background, role, function, vision, mission, objective, logo and description, organizational chart and background of division attached.

So bila dah tinggal sebulan nak habis baru aku masuk gear 4 hahaha which is aku settle kan chapter 2 (Assignment) di mana aku perlu prepare 2 tasks jer dalam banyak2 task aku dapat di tempat LI tu. So, task yang pertama aku buat tentang production of livestock product. So untuk task 1 aku akan explain the introduction, implementation and result and discussion. Begitu juga dengan task 2 di mana aku buat tentang total water flows between selected three countries. 

Then, aku masuk gear 5 which is chapter 3 (conclusion and recommendation). Dalam chapter ini aku akan explained the benefits from the two task yang aku pilih dan aku kena summary kan sepanjang aku LI di sini. Tak lupa juga provide some recommendation lah.

Appendices aku isi gambar je. Gambar program yang pernah aku terlibat sepanjang latihan industri ini. In case kalau yang main byk data, bolehlah isi data. Untuk 2 tasks ini, aku decided untuk guna descriptive statistics (graph, chart etc) . Memang x mencabar tp nak buat mcm mana. Task yang pernah diberi kepada aku x sesuai untuk aku apply all the methods/tests yang pernah aku belajar.

Dalam report apa yang penting, kena jaga format yang dikehendaki. Contoh the margin, the size of font. what kind of font an so on. Alhamdulillah, walaupun aku demam sebulan plus demam campak, aku berjaya siapkan report aku and submit kepada penyelia akademik tanpa ada pembetulan. Nice kan? hehehhe berlagak pulekkk...

Yeah the day I settled everything. Huuuuu😈😈😈😈😈

Rechecking itu penting ! Ada gaya boss x? Poyo jek


Before we separate😐😐😐 

Itu je yang dapat ku coretkan kali ini. TQ for reading dan jangan lupa follow yah. XOXO
Jangan lupa follow ig aku : fitrahnurrr_ n FB aku Cik Nur Fitrahh

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman praktikal di DOSM Putrajaya

UiTM Tapah, Perak. Best ker??

Degree di UiTM Kota Bharu